Субота, 22.07.2017, 13:35
Головна Реєстрація RSS
Вітаю Вас, Гість
Категорії розділу
Новини [51]
Прийомна [24]
Все про студентів
Виставка [0]
Виступи, виставки і т.д.
Цікаве в світі [4]
Цікаві новини
Програми, ігри [5]
Новини по новим програмам, іграм і т.д.
Відділення [9]
Інформація по відділенням
Бібліотека [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Пошук
Друзі сайту
Головна » Статті » Новини

Тест вартістю у сто мільйонів гривень
Тест вартістю у сто мільйонів гривень

  Незалежне тестування призвело до наймасштабніших змін в історії української освіти
На масштабну антикорупційну кампанію в навчання уже витрачено сто чотири мільйони гривень. Таких рушійних змін в історії вітчизняної освіти, за оцінками фахівців, ще не було, а приріняти її можна хіба що до Приватизації. Україна – остання з держав на пострадянському просторі, котра впроваджує Зовнішнє незалежне тестування не лише як засіб зменшити корпуцію в освітній сфері, але як засіб моніторингу (спостереження) за системою освіти зсередини. Загалом, ця практика прийнятна для 150 країн світу. Незважаючи на заклики Президента, прем’єра та нового міністра освіти зробити тестування найлегшим шляхом вступити до ВНЗ, цей шлях ще не отримав жодного підтвердження в законодавстві. Це означає, що при підготовці ЗНО фахівцям з Центру оцінювання якості освіти (УЦОЯО) доводилося працювати без правового забезпечення, керуватися старими законами, де немає ні слова про незалежне оцінювання. Згідно міжнародної практики, представник тієї чи іншої мовної нацменшини під час реєстрації зміг вказати мову, якою він хоче писати. Так, тестові завдання підготовлені українською, російською (25%), польською, румунською, молдавською та мовою кримських татар. Тому, аудиторії формуються за мовною приналежністю. При цьому, додатковий папір, на якому буде розміщений текст перекладу, – без робочих зон. Як зазначив заступник директора УЦОЯО Вадим Карандій, до тестування треба ставитись не як до випускного тесту, а як до вступного іспиту. Першими результати надійдуть до кінця травня з української мови та літератури, математики та історії України, оскільки саме вони можуть бути заоаховані як державна атестація. Друга реєстрація для тих, хто не встиг (одна з дев’яти можливих причин), відбудеться наприкінці квітня. Вадим Карандій каже, що Україна при підготовці тестів наштовхнулась на нестачу кадрів з тестології як окремої галузі знань. Тести включають в себе комбіновану програму школи, ліцею, гімназії, хоча за словами завуча школи №1 Майї Дашкевич, деякі питання, що винесено в тести не вивчались в школі у тій мірі, як вони подані у завданнях. „Школи поглибленого вивчення якогось одного предмету опинились у цікавому становищі – англійська у нас 12 уроків на тиждень, а біології, хімії – по одному. А виявляється, для тестування необхідна не англійська, а знання інших предметів, тому учні змушені брати додаткові уроки з цих предметів або наймати репетиторів”, - зауважила Майя Вікторівна. Усі офіційні дії на Пункті тестування відбуватимуться з восьмої години ранку: за три години до тестування відповідальні за пункт розкривають конверт зі списком, де вказані місця для кожного учня. Матеріали для проведення тестування з’являються ще напередодні: тестові зошити, списки учасників, аудиторні протоколи. Тут же персонал пункту проводить установчу нараду, де жеребкуванням визначається, в який клас піде інструктор. Потім у присутності спостерігача відкривають контейнери з матеріалами, що фіксується у документах. Пропуск до пунктів тестування відбувається за 45 хвилин до початку. При цьому, за словами Вадима Карандія, важливо не помилитись у точному розміщенні учнів в аудиторії: кожен з них матиме номерне місце, що вказано й на його тестовому зошиті (під час переробки матеріалів в УЦОЯО, номер зошита та номер місця учня мають співпасти з його прізвищем. Запізнення на тестування означає недопуск. Кожен учасник має підтвердити цілісність тестового зошита. Після проведення процедури тестування бланки відповідей кладуть назад у контейнери із заповненими аудиторними протоколами. Це передають відповідальному за пункт тестування, який, в свою чергу, відправляє їх за вказаною адресою до Українського центру оцінювання якості освіти. Вибірка контейнерів відбувається протягом доби у присутності поста міліції – так проходить первинна реєстрація учнівських робіт та протоколів про кожну дію на даному пункті. Далі починається сканування бланків, їх верифікація (перевірка) машинним методом. В цьому центрі обробки ключів до тестів нема – перевірка здійснюватиметься у спеціальному відділі УЦОЯО. Бланк А (відповіді „так/ні” – перевіряє комп’ютер, бланк В з розгорнутими відповідями – екзаменатори (всього три чоловіка на кожен предмет). Результати тестування визначаються за шкалою 1-12 балів (як результати держатестації) та шкалою 100-200 балів (для вступу до ВНЗ). Вони надсилаються в індивідуальних конвертах за місцем реєстрації. Якщо учасник виявив порушення процедури тестування і вважає, що це вплине на його оцінку, то має право звернутися до апеляційної комісії регіонального центру оцінювання якості освіти. Можливість використати бали сертифікату зовнішнього оцінювання як прохідний бал до вузу знайшло відгуки у більшості випускників. Однак, знайшлися й такі, котрі хотіли б скласти ще більше предметів на зовнішньому тестуванні, наприклад англійську, однак у держави вистачило коштів на підготовку тестування лише на три предмети для кожного учня. Тобто, українська мова та література – обов’язкові, а два інших учень може вибрати. Ігор Лікарчук, директор Українського центру оцінювання якості освіти „Мусимо визнати, що держава розплочується за свої гріхи освітою. Добре хоч те, що незалежним оцінюванням займається незалежна організація – наш центр, це єдиний шлях поставити оцінку об’єктивно. Порушення під час тестування будуть, оскільки неможливо передбачити абсолютно все. Ось, навіть під час реєстрації траплялись випадки, коли учні реєструвались по кілька разів, при чому скрізь обирали різні предмети. Це називається „вступити хоч кудись”. Зареєструвалось охочих більше, ніж ми очікували, але іншою проблемою залишається нестача незалежних спостерігачів, адже без їх присутності, про об’єктивність говорити не варто. ЗНО незвичне для всіх і це нормально, адже вітчизняні педагоги завжди боялися оцінки ззовні і жили за принципом „вчитель завжди правий”. Для більшості країн світу зовнішній аудит освіти – нормальне явище”.



Джерело: http://20minut.ua/news
Категорія: Новини | Додав: PDAT (21.03.2008)
Переглядів: 908 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: